• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Ja, ska försöka amortera ner nu i oktober beroende på hur betyget ser ut. Tänkte sätta in hela lönen på 30.000kr och sedan ta ut 1 november när det är ny månad.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Intressant gick från UC risk 0,9 till 1,1.
Den enda förändringen är från 0 till 1 förfrågan så ändå intressant att veta hur det slår.
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Ska bli spännande att se vad som händer med mitt UC-betyg när mina förfrågningar och anmärkningar försvinner denna månad.

- UC-betyg 9.5
- 5 förfrågningar (alla går ut nu i oktober, sista försvinner 2023-10-31)
- Inkomst 670
- Underskott! 0’(när det uppdateras, förhoppningsvis nu i oktober)
- Blanco 580
- Krediter 130 varav 125 utnyttjat
Totala lån: 710 tkr
- en missbrukad kredit som försvinner 2023-10-11

Är det någon ide att söka samlingslån på 600.000kr? Är det någon som fått det utan medsökande på t.ex Lendo?
Ska bli roligt att se vart betyget landar inatt när missbrukade krediten försvinner. Har 4 kreditupplysningar kvar nu. Hände inget när den senaste försvann.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Ska bli roligt att se vart betyget landar inatt när missbrukade krediten försvinner. Har 4 kreditupplysningar kvar nu. Hände inget när den senaste försvann.
Tja! Undrar hur underskott kan vara 0 när du har blancolån? Du betalar väl ränta på det?
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Betyget droppade från 9.5 till 4.9 när missbrukade krediten försvann
4 upplysningar kvar som alla försvinner inom 2 veckor
 

Soliso

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
7 Oktober 2021
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!

Idag har jag ett betyg på 0.4%. Är det värt att försöka få ner detta ytterligare till 0.3-0.1%? Det som drar ner lite är kreditkort som jag använder men betalar hela beloppet varje månad.
Eller spelar det mindre roll dessa små förflyttningar?
Har inga anmärkningar, kronofogden eller dylikt.
Årsinkomst 942.100 för 2022.
Blancolån, ca 300.000
0 Förfrågningar
Jag är inte behov av att söka nytt lån akut utan har tänkt att söka för att försöka få bättre ränta på mitt nuvarande blancolån som har en ränta på ca 9.8%
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 175
Mottagna reaktioner
1 927
Poäng
1 247
Ja, ska försöka amortera ner nu i oktober beroende på hur betyget ser ut. Tänkte sätta in hela lönen på 30.000kr och sedan ta ut 1 november när det är ny månad.
Jag har gjort detta ett par gånger. Du kan inte ta ut 1a på ny månad, de flesta har inte rapporterat till UC då. Du måste vänta till 3-4e november för att vara safe innan du tar ut pengarna.

Vill du vara säker så betala in allt utom typ 1000kr (så du klarar dig nåra dagar) 25-28e oktober och ta ut pengarna 4e november, 3e kan också gå. Men har du planer på att söka lån eller liknande så lägg en dag till godo.
Har tagit ut 3e en gång. Då kom allt jag rapporterade med i amorteringen utom 1 aktör, credway, där jag tydligen tog ut 1 dag för tidigt. Så jag tror 4e är första "säkra dagen"
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Jag har gjort detta ett par gånger. Du kan inte ta ut 1a på ny månad, de flesta har inte rapporterat till UC då. Du måste vänta till 3-4e november för att vara safe innan du tar ut pengarna.

Vill du vara säker så betala in allt utom typ 1000kr (så du klarar dig nåra dagar) 25-28e oktober och ta ut pengarna 4e november, 3e kan också gå. Men har du planer på att söka lån eller liknande så lägg en dag till godo.
Har tagit ut 3e en gång. Då kom allt jag rapporterade med i amorteringen utom 1 aktör, credway, där jag tydligen tog ut 1 dag för tidigt. Så jag tror 4e är första "säkra dagen"
Tack för informationen, ska tänka på detta nu i oktober
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp